Modellen

Tohatsu BFT 150

De Tohatsu BFT 150 is een aanvulling op de bestaande range van Tohatsu buitenboordmotoren. De BFT motoren worden door Honda gemaakt in Japan en staan al jaren bekend om betrouwbaarheid en kracht. De levering van Honda motoren aan Tohatsu is gemaakt op basis van historische zakelijk relatie. Zowel voor Honda als voor Tohatsu is deze samenwerking ter versterking van de marktpositie.

BLAST™ – BOOSTED LOW SPEED TORQUE
Het revolutionaire Boosted Low Speed Torque (BLAST™) (sturing van de ontsteking en samenstelling benzineluchtmengsel) technologie verhoogt het koppel bij een laag toerental wanneer er snel geaccelereerd moet worden. Dit draagt bij tot het snel in plané komen van uw boot. (BFT60 – BFT250)

Variable Valve Timing and Lift Control
Is ontwikkeld voor het topsegment verbrandingsmotoren, varieert de kleplichthoogte en -duur van de inlaatkleppen, voor optimale prestaties bij zowel lage als hoge toeren. VTEC™ zorgt bij lage snelheid voor een soepele en stabiele vrijloop, terwijl de grotere kleplichthoogte bij hogere snelheden de koppelkromme en het top-end vermogen vergroot. (BFT100, BFT150, BFT225 en BFT250)

ECOMO – ECONOMY CONTROLLED MOTOR
De ontwikkelde Lean Burn Control technologie ECOmo, zorgt voor verbranding met een armere lucht/ brandstof verhouding dan de stoichiometrische standaard. De sensoren meten de lucht/brandstof verhouding nauwkeurig voor een optimaal brandstofverbruik in bij kruissnelheid.(BFT60 – BFT250)

Multi-port Programmed Fuel Injection (PGM-FI®)
PGM-FI wordt geregeld door een zeer geavanceerde ECU (Engine Control Unit) en verschillende motorsensoren die de toevoer van brandstof naar de motor nauwkeurig regelen. Het resultaat is gemakkelijk starten, een direct reagerende gashendel en extreem laag brandstofverbruik. (BFT60 – BFT250)

TOCS (optie)
(Tohatsu Onboard Communication System) is een communicatienetwerk dat integreert alle elektronische apparaten in de boot.

  • There are no features available
Model / BFT150
Type Four Stroke EFI
Maximum output kw (HP) 110.3 (150)
Maximum operating range rpm 5000-6000
Fuel consumption at W.O.T L/Hr (gal/Hr) 48.1 (12.72)
Number of cylinder 4
Bore x Stroke mm (in) 87 x 99 (3.4 x 3.9)
Displacement cc (Cu in) 2354 (143.6)
Engine lubrication system Trochoid pump
Starting system Electric starter
Spark plug NGK IZFR6K-11
Ignition timing degree 0°±2°at 750min-1(rpm)B.T.D.C
Alternator output 12V 480W 40A
Engine oil API Standard (SG, SH, SJ) SAE 10W-30
Engine oil capacity L (gal) 6.7 (1.8) w/Filter change
Fuel tank capacity L (gal) Option 25 (6.6)
Speed control Remote control
Gear reduction ratio 2.14:1
Emission Compliance EU & EPA & CARB 3-Star
Specifications and descriptions are subject to change without notice.

 

Standard & Optional Equipments
Type L / X
Electric Starter
Engine Stop Switch Lanyard
Alternator
Rectifier
Power Tilt
Transom 20 / 25
Propeller
Analog Tachometer
Analog Trim Meter
Remote Control Box
25L(6.6 Gal) Plastic Fuel Tank
Tool Kit
Spare Spark Plugs
Owners Manual
● Standard   ○ Optional
Gewicht: 217kg
Vermogen: 150pk / 110.3kW
Aantal cilinders: 4
Toerenbereik bij volgas: 5000-6000 rpm
Brandstofverbruik bij volgas: 48.1 liter per uur
Boring x Slag: 87 x 99 mm
Inhoud: 2354cm³
Koelsysteem: Waterkoeling
Ontstekingssysteem: Elektrisch
Brandstof: Euro Loodvrij 95
Starter: Elektrisch
Brandstoftank: Optioneel
Emissienorm: EU Norm

Back to top